Muntele Mic

Chiar daca pe la noi miroase mai tare a primavara si lumea, inclusiv eu, se gandeste unde sa puna schiurile sau placa prin casa in asa fel incat sa nu incurce, iata ca pe la noi prin tara inca se mai poate schia in conditii bune. Eu refuz sa ma gandesc la Valea Prahovei atunci cand ma gandesc la ski, asa ca am sa ma refer la alte statiuni.
Una dintre ele, pe care am vizitat-o prima data anul trecut m-a lasat placut surprins! Pana atunci nici nu mi-a dat prin cap ca pe-aici pe-aproape de "torida" Timisoara poate sa fie un loc atat de frumos. Este vorba de Muntele Mic, din judetul Caras Severin, situat la 20 de km distanta de Caransebes, deci cam 120 km de Timisoara. Natura te pacaleste, caci pana ajungi la telescaun, si chiar si o buna parte din calatoria cu acesta, zapada poate cu desavarsire sa lipseasca ( cum am patit chiar eu ) si sa te sperii ca ai mers pana acolo degeaba avand in vedere ca in oras sunt 16 grade Celsius! Dupa vreo 20 de minute de urcat, incep sa apara palcuri de zapada, care incet incet se transforma intr-un strat uniform si tot mai consistent! Simti asa cum creste inima in tine! Cand ajungi aproape de varf ( pe la 1500 m ), iesi din padure si in fata ta se deschide un imens platou montan acoperit de aproape un (1) metru de zapada, iar in partea dreapta strajuieste falnic Varful Tarcu. Viscoleste destul de tare pe alocuri, dar nimic nu mai conteaza cand vezi imensitatea aia de platou, pe unde poti sa te dai in voie si "on" si "off course" pe unde te taie capul! Ratracul isi face treaba, nimic de comentat, 3 lei o urcare cu posibilitatea de a iesi mai ieftin daca iti cumperi mai multe bilete sau cartela cu mai multe puncte, cozi decente, ce sa mai, ai liber la ditractie!
Partea frumoasa e ca statiunea poate evolua, este loc destul pentru si mai multe partii, si exista si un proiect in sensul asta!
Va recomand tuturor schiorilor, cei de agrement, dar si cei mai "pro", cu caldura, macar sa incercati statiunea Muntele Mic! Mie unul mi-a placut!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu