Weekend la Gyula

Revin cu noi detalii despre Gyula...Am fost weekendul trecut, asa ca va pot spune din proprie experienta cum a fost si sa va dau informatii utile.


In primul rand distanta de granita (Varsand) este mica...De fapt trecand granita intri direct in Gyula. Diferenta ca de la cer la pamant. Oamenii astia ne pot da lectii la orice ora. In primul rand cu drumurile, iar daca ar fi sa le enumeram pe restu nu ne-ar ajunge degetele de la maini. Gyula este un orasel micut, foarte linistit, aglomeratie nu prea exista (oamenii prefera bicicleta in loc de masina).
Strandul este aproape de centru (oricum nimic nu e departe in Gyula), deci cam de oriunde ati fi cazati puteti merge pe jos. Este un complex cu mai multe bazine, acoperite sau in aer liber, cu apa calda, apa termala si probabil vara si cu apa rece. Intrarea este 1350 forinti (100 huf = 1,45 ron), iar pentru studenti se face reducere de 250 forinti daca aveti carnet sau card euro 26 (merge si cu legitimatie de transport ;)). Intrarea asta presupune acces la toate bazinele mai putin la Wellness Center, jacuzzi, masaje sau tratamente medicale. Jacuzzi este 1450 forinti de persoana pentru 45 de minute, dar nu prea merita pentru ca la Wellness este un bazin cu tot felul de masaje unde stai cat vrei si te costa 1000 de forinti. Pentru a putea iesi si reveni la Wellness ti se pune o bratara pe mana asa ca se poate intra si iesi de cate ori vrei. Tot la Wellness este si sauna (umeda sau uscata) care intra in pretul de 1000 forinti.

Pentru mai multe detalii despre strandul de la Gyula intrati pe site-ul lor http://www.varfurdo.hu/koszonto_en.html
In strand aveti posibilitatea sa mancati (ieftin, bun si mult). De exemplu o piept de pui cu cartofi, 1050 forinti, cascaval pane cu garnitura 950 forinti, salata 250-300 forinti. Daca tot ajungeti la Gyula trebuie neaparat sa incercati gulas si clatitele cu branza si sodou de vanilie. Tot in interiorul strandului sunt magazine cu articole de plaja, suveniruri etc.
Cazarea nu este o problema. Sunt ceva hoteluri, nu stiu sa va dau detalii, dar nu cred ca s-ar merita sa stati la hotel. Sunt oameni care au apartamente sau case de inchiriat. Va recomand Bastya Apartaments. Este o casa cu gradina. Are 3 camere, 3 bai, un living si o bucatarie. E complet utilata, are inclusiv masina de spalat haine. Curtea este mare, cu piscina, balansoar, foisor, gratar, barbeque, si posibilitatea de a parca masinile. Toata casa (in total 9 locuri) costa 25000 de forinti pe noapte, echivalentul a 100 de euro. Un avantaj la proprietarii casei este ca vorbesc romaneste, ceea ce e extraordinar pentru ca in Ungaria daca nu stii ungureste cam mori cu limba in gura, ca nu stiu o boaba engleza.


Sunt supermarketuri (Lidl, Profi, Coop) asa ca va puteti face cumparaturi de acolo. Preturile sunt putin mai bune ca la noi, dar nu la toate.
Cam asta despre Gyula. Un weekend frumos, relaxant si o parere foarte buna...

66 comentarii:

Anonim spunea...

fain giratoriu :P

o fo cald? :P

Anonim spunea...

in orice satuc din Ungaria gasesti giratoriile decorate astfel, imediat ce-ai trecut granita praful si mizeria dispar subit

TomSiJerry spunea...

Asa e. Ai dreptate. Gyula e la 2 minute de Romania si diferenta e de la cer la pamant . Nu stiu, la noi gena e de vina, iar disciplina doar cu "bata" se mai poate face: amenzi usturatoare si a doua oara nu v-a mai arunca mucul de tigara pe jos sau hartia...

Anonim spunea...

doar 100 euro?:-??poate 1000 de euro...asa da

Anonim spunea...

100 forinti =1,5 lei deaia sunt 100 de euro

TomSiJerry spunea...

salut! sunt absolut sigur, doar am platit ;)! e vorba de 100 de euro!

Anonim spunea...

Este un pret bun si arata bine M-ar interesa un numar de telefon sau adresa vilei Mersi

Anonim spunea...

cat costa o bere?:))

TomSiJerry spunea...

daca iei berea din supermarket, in functie de preferinte, scapi si cu 180 sau 190 de forinti. inauntru in strand nush sa-ti zic, dar nu cred ca e mai mult de 400 de forinti

Anonim spunea...

mda acuma ma uitam si eu cu pretena mea peste acest site si la comenturi si la statiune si e destul de fain mai ales fatza de romania cred ca decat sa merg la feli as prefera sa merg in Gyula dar totusi exista o mica mare problema, daca zici ca cei de acolo nu stiu engleza eu nu stiu o boaba de ungara si deci nam cum sa ma descurc :D

TomSiJerry spunea...

la gyula te descurci perfect cu limba romana :)

Anonim spunea...

intr-adevar, diferenta de la cer la pamant... fie ca vorbesti de ospitalitate, fie ca vorbesti de bun-simt, ca sa nu mai zic de curatenie... merita mers acolo. am fost de doua ori pana acum, si am fost incantata

Bortianu spunea...

merci, plec la noapte:)

Tao din Timisoara spunea...

Sal. Cre' ca merg si io cu familia si ceva prieteni. Va pove' si io, dupa ce revenim. Papa.Tao din Tm

Anonim spunea...

Si eu am fost la gyula in perioada 09-12/07/2009. Este foarte frumos. Merita!

Anonim spunea...

Am fost e superbbb :X
e extraordinar de frumos merita sa mergeti :X :**

Anonim spunea...

am fost la sfarsitul lunii iunie 2009 cu familia.daca doriti sa mergeti nu stati sa va ganditi de 2 ori......veti avea parte de un sfarsit de saptamana superb.

Anonim spunea...

are dreptate este super nu mai stati pe ginduri este un oras super . dar te descurci si cu romana nu trebuie sa sti alta limba eu am fost cel putin de 10 ori

Anonim spunea...

merita dar intrarea s-a facut 2000 forinti pentru adult berea380 400- 450- 500 forinti depinde ce bere vrei sa bei

TomSiJerry spunea...

Salut. Intr-adevar, intrarea costa acum mai mult. Eu tin minte ca am platit 1650 de forinti, pret intreg, in luna mai. Dar spre deosebire de anul trecut, acum in banii de intrare e inclus si accesul la Wellness Centrum.

Anonim spunea...

ciao! sti cumva daca se poate intra cu catei? am un bichon maltez si as vrea neaparat sa il iau cu mine! :)

TomSiJerry spunea...

Salut. Din pacate, nu pot sa iti dau un raspuns :(. Nu tin minte sa fi vazut catei prin strand, dar e adevarat ca nici nu am urmarit.

Anonim spunea...

DORESC SA MERG LA GYULA IN AUGUST. UNDE AS PUTEA SA MA DORM. NU LA HOTEL LA O FAMILIE UNDE COSTA MAI PUTIN. SUNT PENSIONARA

Anonim spunea...

SALUT AM FOST SI EU CU FAMILIA IN GYULA A FOST SUPER DACA DORITI CATEVA ZILE DE LINISTE ATI ALES LOCUL MINUNAT CAZARE GASITI IAR MANCARE CAT DORESTI LA PRETURI ACCESIBILE . NOI AM AVUT O VACANTA FRUMOASA SI SPER SA MAI AJUNGEM IN GYULA ANUL ACESTA.

Anonim spunea...

INTRARE STRAND 2000 FORINTI PERS IAR 2 ADULTI CU UN COPIL PESTE 5 ANI 5200 FORINTI O SUPA 450-800 FORINTI CARTOFI PRAJITI CU UN SNITEL 1000-1500 FORINTI CAZARE 2800 FORINTI + 340 TAXA TURISM

Anonim spunea...

va rog dati o adresa de cazare ieftina.am inteles bine ,intrarea e 2000 cu wellness cu tot?

Anonim spunea...

vreau sa merg la gyula. o cazare ieftina?sa-mi duc forinti sau euro?va multumesc.

Anonim spunea...

ba sincer mie imi place mai mult in romania aici sunt gunoaie pe strada mai multa poluare oameni mai naspa multe taraturi betivani la tot coltu si chear e ce vedea in romania exemplu te uiti la cladiri care mai un pik si cad sau la aurolaci care stau in intersecti poti sa faci si poze cu ei:) desigur si pe dincolo sunt cersatori dar trei sferturi dintre ei tot romani is deci romania e tare:)):))

Anonim spunea...

si tot eo spun ca sunt petre din birda si nu mai suport romania

Anonim spunea...

Intr-adevar, e civilizatie, curatenie si preturi bune.am fost anul trecut si ne-am dus si anul acesta. e adevarat, SPA e gratis. la Aranyrosza e f. frumos, conditii excelente de cazare, proprietareasa nu locuieste acolo, doar trece cand vin turisti si stie romaneste. cazarea e 3000 forinti pe noapte/persoana.

Anonim spunea...

vreau sa merg si eu in data de 22 august la Gyula, sper sa tina vremea cu noi

Anonim spunea...

un numar de telefon de la Bastya Apartaments se poate? plsss...... e aproape de strand aceasta vila?

TomSiJerry spunea...

Salut, numarul e asta: 36-30/6036153. Il gasesti si pe site la sectiunea contact. Tot acolo gasesti si email-uri. E mai indicat sa suni.
Casa este la vreo 500 de metri de intrarea in strand. Are 4 locuri de parcare. Noi tot pe jos am mers

Anonim spunea...

Merita sa merg in septembrie / octombrie ?

TomSiJerry spunea...

Poti sa mergi, numai ca in cazul in care ploua nu te poti bucura de bazinele de afara.

Anonim spunea...

Am fost 7 zile la inceputul lui august.
Este frumos, elegant si civilizat. Localnicii sunt amabili si saritori.
Am locuit la hotelul Agro - confortabil, curat, mic dejun excelent. Pretul camerei este rezonabil. Nu cu mult peste tarifele apartamentelor ce se inchiriaza in regim hotelier.
Am intalnit multi romani care venisera sa cumpere o casa in Gyula sau in localitatile limitrofe.
Ofertele sunt numeroase si cam pentru toate buzunarele.
Ma bate gandul sa ma mut si eu in zona si asta cat de curand. In Ungaria esti intr-adevar in UE.

Anonim spunea...

mi-am cumparat o iapa la Gyula si de atunci am ramas prieteni cu vanzatorul. asa am descoperit o super statiune cu super preturi

Anonim spunea...

Acum iarna cum este , preturi ,cazare, strand ?

Anonim spunea...

tot unguri estem

TomSiJerry spunea...

Imi pare nespus de rau ca ma vad nevoit sa sterg anumite comentarii. Pe de alta parte, aici nu-i loc de xenofobie si nationalism exacerbat. Exista site-uri specifice. Pe cei doritori de asemenea manifestari, ii rog sa se exprime acolo.

Anonim spunea...

Stie cineva daca e voie in strand cu, catei? Am fost de multe ori dar nu am fost atenta, ca nu aveam catel.Gyula e o oaza de liniste. Merg cu familia de cite ori am ocazia.

Anonim spunea...

Vreau sa merg in luna martie la Gyula. Sunt piscine acoperite cu apa termala? Multumesc anticipat pentru raspuns.

TomSiJerry spunea...

Salut,
Sunt si piscine acoperite cu apa termala.

Anonim spunea...

ma intereseaza si ceva cazare mai ieftina.MS PTR RASPUNS

Anonim spunea...

Apropo de idioti,sunt peste tot.Inclusiv pe site-ul asta.Asa suntem noi Romanii,ne place sa lasam urme de maro(a se ci ti kk),inclusiv pe site-ul asta.Pai cind in sfirsit se vb despre ceva frumos care ne place tuturora,trebuie sa vina unul sa arunce cu dejectii pe tot ce ne bucura pe noi,CEILALALTI,cei car agreeaza,bunul simt,frumosul, etc,etc...Da mai neterminatilor,este adevarat ca ungurii sunt mai curati,mai civilizati,mai cum dracului sa mai spun decit noi.Suntem dati dreak,ne deranjaza curatenia,ne sperie apa si sapunul,ne supara civilizatia.De ce sa intram si noi in rindul lumii,lasa asa,sa traim in ignoranta ca poate vom ramine in istorie ca ultimul gunoi din europa... Da mai,astia sunt extraterestri.De ce dreak nu putem sa facem si noi niste terme sa ii dam pe astia cu cracele in sus?Pai ce ape termale avem noi in rominia nu are nici Austria,nici Ungaria, nici nimeni.Da ce? suntem prosti sa ne vindem tara?Ar plati greutatea Romaniei in aur sa poata aia administra niste terme in tarisoara asta ,dar noi nu.Noi suntem mindri,noi nu ne vindem tara.Pe noi ne sperie civilizatia.Ne place sa traim sub influenta spagilor si a comisioanelor pentru tot felul de kakaturi.Bravo noua.TOT INAINTE. Fir-ar a dreak de viata si de natie.Iertare tuturor cititorilor ,dar parca nu mai suport ingalarea asta a Rominului. DA MAH...E MISTO LA ASTIA(firar a drak de treaba).

tonimorman spunea...

Tot eu.Am uitat sa spun ca si Ungurii astia sunt dati dreak.Au niste preturi la cazari mai mari dekit in Austria.Zici ca sunt timpiti.Pai ativazut ce preturi au la conditiile alea de 3 lei?Scuze dak v-am ofensat dar eu am batut toata europa & alte citeva continente si la conditiile alea sunt chiar obraznici cu cazarea.Mai bine te cazezi la San Nicolaul Mare si mergi zilnic acolo.

Anonim spunea...

desteptu-le

Anonim spunea...

Cat este intrarea acum?

bia spunea...

am vazut si eu comentariile voastre....intr-adevar acum s-au cam scumpit preturile...au vazut si ei ca le merg bine cu romanasii nostrii....adevarul ca daca nu am merge noi romanii ar fi pustiu strandul lor....daca te uiti in parcarea din afara strandulu,sunt mai mult de 70% masini cu nr romanesti...nush exact sa va mai zic in forinti cat e acum intararea,dar oricum peste 50ron....au renovat saunele si probabil de aceea s-a scumpit oricum nu se compara cum arata acum si cum aratau....daca mergi la strand e chiar aiurea sa nu mergi si la sauna mai ales ca acum au facut ceva program...afara au amplasat 3 saune in care la fiecare ora..1,2,3,4,5 etc deci la fix se schimba mirosul in sauna si personalul lor face un fel de terapie trebuie sa stai 15 min inauntru,el pune apa iti face vant cu prosopul etc,a si mai ceva afara langa saunele astea 3 au pus si doua jacuzii.Sincera sa fiu e umpicutz cam mult ca daca mergi cu toata familia de 300 lei sigur te scapi cu tot cu mancare...oricum eu mai bine prefer strandul lor decat pe al nostruu....e liniste...e chiar superb...si la preturile de cazare nu fiti asa de speriati au fost ai mei la sfarsit de weekend 2 zile acolo si au platit 100 lei pe noapte si camera arata super cc 3 stele....deci la noi sigur nu gasesti ce a fost acolo la pretul asta....eu zic ca se merita sa mergi macar odata pe luna...nu mai stati pe ganduri cu limba o sa va descurcati ca au invatat cat de cat romana unii dintre ei....haideti astept parerile sa-mi spuneti cum a fostt...eu merg de cel putin 4 ori pe luna..si merita

Anonim spunea...

odata platita intrarea in strand, poti iesi sa te mai plimbi prin oras si sa revii mai tarziu?

Calin...nu anonim..sa sti cine e spunea...

"bia" daca mergi de 4 ori pe luna cum mama naibii nu mai sti cate e intrarea in forinti.. nu ti minte de la mana pana la gura....intrarea este exact 2130 de forinti adica aproximativ 32 de lei..nicidecum "peste 50 Ron" cum zici tu...m-am saturat de toti aburitii care comenteaza aiurea si daca ii intrebi unde e locatia respectiva habar nu au..luati si voi o data un lucru in serios.

Anonim spunea...

tarif parcare in perimetrul strandului-750 forinti/zi sau 150/ora (sunt parkomate la diferite distante), bilet strand adult 2130 forinti, bilet copil pina 14 ani 1700f, bilet familiar 5400f (2 adulti + 1 copil), berea in strand 0,5 intre 350-400 (la Tesco 139f, un langos mare 220f (preferatul tuturor), ieftin si te saturi, o supa intre 400-900f, felu 2 intre 1000-1500f, este un inpinge tava unde am mincat bine si ieftin, 5 meniuri ale zilei(o supa, un felu 2 si o salata) 1100f, apa la 0,5 250f, la 1,5 300-400f, ingetata 150-600f, porumb fiert 150-200f.
preturile sunt in functie de locatie, de preferat este sa faci intai un rond pe la toate standuri, meniurile sunt afisate la intrare si in romaneste, majoritatea personalului vorbeste romaneste.
cazare 3000f/adult si 1700/copil, camera cu dus, la camping unde am stat si eu cu familia, era 4000f/noapte in rulota, dar are baie, wc la standard european, amplasare cort 3500f/noapte.
concediu placut

Alexandra spunea...

As dori sa stiu, acei 2130 forinti includ si intrarea la wellness, sau daca nu, asta cat costa in plus?

Alexandra spunea...

Stiti ce orar are strandul?

Anonim spunea...

Salutari,
Am fost la Gyula la sfarsit de saptamana(16-18.07.2010), dupa o pauza de aproape un an.
Concluzii:
Curatenia este la fel, atat in interiorul strandului, cat si in afara lui-oras, centru, etc.
Intrarea este 2130 forinti, (nu este inclusa intrarea in Castelul Saunei), pentru care mai trebuie sa mai dati 1700 forinti de persoana. Eu zic ca merita.
Mancarea in interiorul strandului, dar si in afara lui, s-a scumpit, fata de anul trecut, in medie cu 200 forinti, aproximativ 3 lei, dar portile au ramas la fel de mari
Bautura in interiorul strandului,aici ma refer la suc, apa, bere, cafea este piperata, ca si pret(in medie 400-600 forinti,asta insemnand, o apa minerala la 1,5 litri, o bere, poate si o cafeluta).
Cam astea ar fi concluzile mele- e bine, e rau asta voi veti decide.
Eu oricum ma simt excelent la Gyula.
P.S.-Cazarile pe care le-am cautat, urmarind bineinteles conditii bune(frigider, aer conditionat, fara mic dejun, dar cu tot ce iti trebuie pentru a pregatii un mic dejun, pranz, cina)sunt in jur de 20-30 euro pe noapte.
Eu zic, ca, cu cat scad cazarile sub aceasta suma, conditiile nu mai sunt OK.
Dar sa stiti, ca curatenia este exemplara peste tot in Ungaria
Concediu placut!

Anonim spunea...

si eu am fost la Gyula acum 2 ani a fost ok daca vrei liniste si spatiu nu este inghesuiala nu stai ceraceaf langa cearceaf preturile sun ok dar nu stiu engleza aia da te descurci scrie in romanste la mancare

Anonim spunea...

luni merg si eu... multumesc pentru tot ce ati povestit aici

Anonim spunea...

am plecat pentru 3 zile dar am stat 5.. pentru ca a fost foarte frumos! o sa mai merg de cite ori am ocazia. inca o data multumesc pentru detaliile pe care le-ati dat despre cazare si strand.

Anonim spunea...

cat costa drumu pana la gyula?

Anonim spunea...

Buna!

website-ul de la Baile cetatii romaneste & preturi:
http://www.varfurdo.hu/ro/lista-de-preturi.html
Multe hotele au web site si in limba romana unde incet este o persoana care stie si sa vorbeasca romaneste de pilda:
www.corvin-hotel.ro
Hotelul acesta are si apartamente.

Anonim spunea...

voi merge,voi vedea si voi posta.

Anonim spunea...

pentru cine nu stie,la Gyula avem ocazia sa vedem multi romani,veniti dar si autohtoni-cea mai mare comunitate romaneasca-dar poate nu mai vor s-o dea pe romaneste din diferite motive.

Anonim spunea...

pe cand o invazie a lor la noi?

Anonim spunea...

Anul acesta am fost de doua ori si m-am simtit excelent. De abia astept sa ma intorc din concediu din Grecia ca sa pot veni din nou. Totul este ok... si nu o sa mai zic niciodata nimic despre unguri.. ne dau lectii din toate punctele de vedere. Pe curand!

Anonim spunea...

NU NE VINDEM TARA !!!! mai bine stricati bani la noi in Romania! unde va este patriotismul,eu nu merg acolo chiar daca este gratis!

emy spunea...

Dragii nostrii,terminati cu patriotismul asta de 2 bani.sunt si la noi locuri minunate.Pacat ca nu stim sa le punem in evidenta.nu se pune problema sa ne vindem tara .Se puna problema asa : daca esti din Ardeal si vrei sa mergi la soare si la baie (in special daca ai si copii) destinatia ideala este Ungaria.Ieftin, frumos ,relaxant si mai ales foarte aproape.Ar fi stupid sa mergi la Marea Neagra cand ai asa ceva linga tine.
Acum despre Gyula pot sa va zic ca este un oras cochet ,linistit si foarte boem.Se maninca bine, strandul e foarte bine ingrijit si majoritatea oamenilor vorbesc romaneste.Toata admiratia pentru talentul lor de a scoate ceva frumos din aproape nimic .

Trimiteți un comentariu