Weekend la Oroshaza - cazare si strand

Dupa o vara plina am ajuns in sfarsit si la Oroshaza in Ungaria si pot sa va dau mai multe detalii pentru ca am vazut ca e una din cautarile din top...Pai in primul rand ar trebui sa va zic cum am ajuns acolo. Daca plecati din Timisoara (cum am facut-o si noi) cel mai ok este sa iesiti pe la Cenad si sa urmati drumul catre Bekescsaba. Sunt 144 km, iar ruta este urmatoarea: Timisoara-Sannicolau Mare-Cenad-Mako-Oroshaza. Cum am mai spus din Mako urmati indicatoarele spre Bekescsaba, Oraoshaza fiind pe drumul ce leaga Mako de Bekescsaba. Evident ca sunt mai multe variante de drum, dar asta ar fi cel pe care vi-l recomand avand in vedere ca de la Mako la Oroshaza (49km) mergeti pe un drum bun si foarte gol. Dar sa nu ne pierdem prea mult in amanunte cu drumul....sa trecem la ceea ce intereseaza pe toata lumea: cazare si strand. Cazare ne-am gasit cautand prin zecile de case particulare existente pe site-ul de care povesteam intr-un post anterior.
Fiind un grup mai mare am inchiriat o casa. Conditii foarte bune, dormitoare curate, bucatarie utilata, bai, foisor, loc pentru gratar si loc pentru parcare masini in curte. Proprietarii casei nu locuiesc in ea si nici nu si-au facut aparitia decat doar cand ne-au dat cheile si le-au primit inapoi. O noapte de cazare pe persoana a costat 2500 forinti, deci aproximativ 40 ron.
Strandul sau mai bine zis complexul de bazine este asemanator celui de la Gyula, avand atat bazine in exterior cat si in interior. Pretul de intrare este de 2500 de foriniti incluzand Aqua Park. Exista bazine pentru toata lumea, incepand cu cel olimpic pentru inotatori, bazine cu apa termala cu o temperatura intre 26-32 grade cu diferite tipuri de masaje sau valuri si bazine cu apa termala cu temperatura mai ridicata, dar care nu ne-au prea incantat pentru ca apa pe langa ca are o culoare mai maronie, este destul de murdara, iar media de varsta este cam peste 60 de ani. Deliciul distractiei a fost dat de toboganele cu apa...Se poate manca in interiorul strandului, desi mancarea putem spune ca a fost mult mai buna la Gyula.
Oraselul nu l-am vizitat, deci n-as putea sa spun cum arata centrul, in schimb pot sa spun ca au o gramada de supermarketuri de unde ne-am si luat de mancare pentru acolo: Lidl, Penny Market, Tesco etc.
Asa ca o concluzie, nu pot sa zic ca mi-a placut mai mult ca la Gyula....dar nici mai putin...Asteptam un weekend la Hajduszoboszlo, pentru ca am auzit de bine. Oricum ideea e ca in Ungaria cam peste tot unde au mai multe bazine stiu sa atraga turistii, iar localnicii sunt gata sa-si inchirieze casa...

Anonim spunea...

tocmai ne-am intors de la oroshaza.A fost foarte fain...am avut cortul la noi,deci trebuia sa ne interesam de o campare in jurul strandului.Chiar in incinta strandului exista un camping foarte bine amenajat.Tipul de la intrare stie enegleza si te intelegi foarte bine cu ei.in pretul camparii ai acces liber la strand(bazinele de afara,apa termala) iar pt biletul de aqua park ai 50 % reducere...foarte convenabil. 3 adulti si 1 copil am platit in jur de 10 000 ft camparea si intrarea la strand(sambata intrare la aqua park si duminica doar la bai termale si ce este in afara aqua park-ului).Preturile sunt putin cam ridicate.Avand in vedere ca 100 ft= 1.62 lei(asa am schimbat noi) un hamburger =500 ft, o bere la halba= 350-400 ft, un kyurtos colac=400 ft,un langos cu smantana si cascaval=400 ft, o sticla de apa plata la 1,5 l =300 ft.putin cam mult,dar daca iti cumperi cele necesare de la magazinul din fata strandului,iesi mai ieftin.Drmul este destul de bun(cenad- Mako- totkomlos- Oroshaza).In speranta ca aceste informatii va vor fi de folos,nu am decat sa va urez vacanta placuta!

salut, poti sa-mi dai linkul, sau ceva detalii, cu privire la casuta in care v-ati cazat, nu de alta dar daca zici ca a fost bine, as merge la sigur! :D (adresa mea de mail : tavimare@yahoo.com ) Multam fain si la cat mai multe articole

Anonim spunea...

am fost si noi la oroshaza si am avut o experienta ffffffffffffffff neplacuta: am fost jefuiti
ni s-au furat din portbagaj si masina mai multe obiecte: aur cam 30 g, 4 tel mobile, ceas de mana, carte de identitate, permis conducere si alte acte, chiar parfumul de masina (ambi pur), pana si 1 eur ce il aveam in scrumiera masinii!
suntem fffffffff dezamagiti!!!!!!!!!!!!!
nu am avut documente sa venim in tara!!!!!!!
am fost pe la politie, consulat.........

deci, daca mergeti in ungaria aveti grija la hoti si ce lasati in masina (mai bine nu lasati nimic)

Anonim spunea...

Buna, imi poti da linkul de la casuta, deoarecea merg in weekend. Adresa mea: nicoleta.schiop@yahoo.com!
Multumesc foarte mult!

mergem de 10 ani la oroshaza si am fost foarte multumiti de ce ni se ofera. se observa si la ei efectele crizei. ce ni s-a intamplat in acest an nu are legatura cu criza ci cu bunul simt.in 5 septembrie, fiind in trecere spre germania, ne-am oprit o zi la bai.s-a intamplat ca la o cabina sa se defecteze incuietoarea si sa ramana inchisi fata si nepotul de 8 ani.ce s-a intamplat mai departe este de neimaginat . a venit un instalator nervos strigand la noi ca dece am intrat in cabina ca usa era defecta. ceeace nu aveam de unde sa stim ,nefiind nici o avertizare pe usa.ne-a amenintat ca o sa fim amendati. nepotul care nu intelegea nimic din maghiara de balta folosita de instalator,a inceputsa planga si sa strige. noi nu ne mai gaseam nici putinele cuvinte unguresti pe care le stiam.desi majoritatea clientilor sunt romani nu este nici un vorbitor de romana angajat.in cealalta parte a ungariei , la granita cu austria am fost surpinsi de faptul ca atat la receptie cat si in restaurant se vorbea romaneste. se vede cavroiau neaparat sa atraga clientii nu sa-i indeparteze.