Acte necesare pentru iesirea din tara cu masina personala

Am ajuns la concluzia ca plecarea in vacanta in strainatate cu masina personala iti da ceva batai de cap. Nu este asa de simplu ca atunci cand mergi la o agentie si platesti o excursie cu transport inclus si singura grija care iti mai ramane e sa-ti faci o asigurare medicala si bagajele. Vineri plecam in Croatia cu trei masini si pe ultima suta de metri ne-am dat seama ca avem nevoie de mai multe chestii de cat credeam. In primul rand, pentru ca doua dintre masini sunt pe numele parintilor (care nu ne vor insoti), am aflat ca ne trebuie un contract decomodat sau un fel de procura autentificata la notar prin care suntem imputerniciti sa scoatem masina din tara. Oricum si chestia asta e putin ambigua, avand in vedere ca am sunat la politia de frontiera care ne-a instiintat ca daca proprietarul masinii este ruda de gradul 1 cu cel care o scoate din tara nu ar mai fi nevoie. Deci? Pentru siguranta dam cu subsemnatul la notar.
Vazand ca ne trebuie mai multe acte decat credeam, am vrut sa ne asiguram citind pe site-ul MAE sfaturi pentru calatorie. Acolo alta chestie - pentru Croatia ni se recomanda Permis de conducere international. Asta ce o mai fi? Dupa investigatii am aflat ca se elibereaza de ACR in schimbul unei sume si de fapt este traducerea permisului de conducere in 5 limbi de circulatie internationala. Sa ne mai scuteasca...
O alta problema la care n-am gasit raspuns este daca trebuie cartea de identitate a masinii (nu talonul)...
Si noi care credeam ca ne ajung:
-pasapoarte
-buletine
-permis de conducere
-carte verde(RCA)
-talon
-asigurari medicale
Am uitat ceva?
Sper ca maine sa nu mai alfu ca ne mai trebuie ceva. Oricum n-am gasit nici pe site-ul MAE, nici pe cel al Politiei de Frontiera o lista completa cu actele necesare, sau poate n-am cautat destul. Cat despre imputernicirea aceea n-am gasit nimic oficial. Noroc cu forumurile si cu oamenii umblati care binevoiesc sa lamureasca "incepatorii" ca noi.

15 comentarii:

Anonim spunea...

pana la urma ai aflat daca trebuia imputernicirea pentru masina?
si eu vreau sa plec in croatia si nu stiu daca trebuie sa fac imputernicire, caci masina e pe numele tatalui meu.

TomSiJerry spunea...

salut. noi am avut imputernicirea la noi dar nu ne-a intrebat nimeni de ea. de fapt, nu ne-a intrebat nimeni absolut nimic de nimic :). din cate am inteles totusi, daca esti ruda de gradul I nu este nevoie de imputernicire :). bafta!

florin spunea...

am si eu o intrebare la cei care pot sa ma ajute.Stie careva daca se poate iesi cu o masina noneuro din tara
As dori sa plec pana la greci cu un tico si nu stiu daca am voie sa ies din tara cu el

johnny spunea...

pana la urma se poate iesi din tara cu o masina non euro?....am vazut oameni care pleaca cu rover din 75....a mea e un golf 1 din 82 si se tine ft bine....dar toata lumea imi spune ca nu am voie sa ies din tara cu ea...deci cum e?

TomSiJerry spunea...

@johnny: salut! Imi pare rau, dar nu te pot ajuta. Nu am intalnit situatia ta si nu pot sa-ti spun nimic, pentru ca nu vreau sa te bag in ceata.

Anonim spunea...

va rog frumos daca imi puteti spune daca se poate trece in croatia doar cu cartea de identitate,,,,,,,,,,,,pt ca mi-e expirat pasaportul!!!!!!!!!multumesc.....laura

TomSiJerry spunea...

Salut Laura. Ai nevoie neaparat de pasaport pentru Croatia. Ei nu sunt in UE inca.

Anonim spunea...

Am si eu o intebare, daca ai permis de mai putin de un an ai voie sa iesi din tara si trebuie neaparat sa ai semnele de incepator pe masina?

Anonim spunea...

Buna!
Am si eu o problema...dak ma poate ajuta cineva.In iunie plecam in grecia cu masina unui prieten;avem procura de la notar cum ca ne putem folosi de masina lui,intrebarea mea e urmatoarea:trebuie tradusa?si dak da in ce limba engleza sau greaca?si inca ceva se poate trece doar cu pasaportul ca CI-UL expira in cateva luni si am inteles k trebuie sa fie valabil 6 luni de la intrarea in Grecia?
Multumesc!

Anonim spunea...

sal
am si eu o problema se pote iesi din tara fara asigurare medicala

Anonim spunea...

Locuiesc in nordul Italiei si am fost in Croatia acum vreo 2 luni, pentru 2 zile, cu motocicleta. Inainte de plecare mi-am dat seama ca am pasaportul expirat, asa ca am zis ca nu e bine sa-l arat. Pe urma, ma gandeam sa le arat cartea de identitate italiana, am zis ca poate nu se prind. Insa prietenul meu mi-a zis ca daca se prind sigur nu ma lasa sa trec... asa ca am arata buletinul de Romania. A strambat putin din nas vamesul, dar am trecut fara probleme. Pe urma, a trecut tot grupul de cca 40 persoane (toti cu motociclete) fara sa se mai controleze nimic.
Probabil daca vi din alta directie, sunt mai stricti. E riscant daca nu ai pasaport...

TomSiJerry spunea...

Salut,

Anul asta am fost din nou in Croatia. Am trecut DOAR cu buletinul. Nici macar nu aveam pasaportul la mine, pentru ca era expirat. :) M-am dus foarte relaxat pentru ca in prealabil trimisesem un mail la Ambasada Croatiei din Romania, si ei imi raspunsesera ca pentru turisti este suficienta Cartea de Identitate inca din 2007.

Numai bine.

Anonim spunea...

am cumparat o masina ,
iam facut revizia,dar nu imi iesa certificatul pana la plecarea mea.Se poate sa ies din tara cu masina doar cu dovada?Multumesc

adian spunea...

salut!
intrebare pt cei care ma pot ajuta!
vreau sa ies din tara cu o masina pe bulgaria si nu sunt eu proprietar ci doar imputernicit care stie daca mai am nevoie de alte acte pt asa ceva va rog sa ma lamuriti ca siturile noastre de specialitate sunt cam ambiguee
va mutumesc!

Anonim spunea...

vreau sa plec pentru o vreme in italia cu masina personala ce acte imi trebuiepentru a nu avea probleme

Trimiteți un comentariu