Insulele grecesti: Skiathos ( episodul 2 )

Skiathos face parte dintr-un grup de insule, care se numesc Sporade! Ca si localizare geografica, sunt putin la sud de peninsula Hakidiki, despre care am mai vorbit. Daca la Santorini nu am fost, si vorbeam din auzite de la greci, de data asta sunt in cunostiinta de cauza!
Ca sa imi demonstrez laudele, o sa va arat si poze la sfarsit, dar hai mai intai sa va spun cam ce si cam cum.
In primul rand sunt peste 60 de plaje de mici dimensiuni, cu nisip foarte fin si cu apa atat de limpede incat vezi cu usurinta pana la o adancime de 10 metri. Plajele se deschid in golfulete si sunt in buza padurii in marea lor majoritate! Tot pe Skiathos gasiti celebra plaja Koukounaries unde se spune ca nisipul e ca untul de fin, si culmea, chiar este! Atmonsfera si satele de pe insula sunt absolut fantastice, e o tihna si o liniste acolo care nu are cum sa nu te molipseasca! Sa te pierzi pe stradutele inguste si umbroase din sate e ceva incredibil! Daca nu faci asta, ai mers degeaba!
Trecand la chestii mai practice, insula are suprafata mica, deci puteti inchiria o masina, undeva in jur de 70 de euro pe zi maxim, si puteti incerca toate plajele ( alea care nu sunt private si pline de personalitati :) )!
De ajuns se ajunge cu avionul! Inca un fapt interesant: e cea mai ingusta si cred si cea mai mica pista de aterizare din Europa! Atunci cand avioanele intorc in capatul pistei, masinile trebuie sa stea la semafor, caci o aripa ajunge pe o strada circulata!
Daca e vorba de bani...pai depinde de pretentii si de cat sunteti dispusi sa cheltuiti! Dar eu zic ca, undeva la 600 de euro, puteti obtine un sejur de o saptamana la 3 sau 4 stele cu avion inclus. Nu stiu de masa. E destul de piperat ce-i drept, dar asa e pe insule!
Daca tot am amintit de mancare, se poate manca excelent si cu 8 euro , si cu 30, daca tii mortis sa manci caracatita sau mai stiu eu ce!
Nah...sper ca am spus tot ce stiu...acuma sar cu pozele!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua
Anul acesta vreau sa merg in luna de miere in insula Skiathos.Imi puteti recomanda va rog un hotel ok-la conditii si mancare.
Va multumesc.

CRISTINA

TomSiJerry spunea...

Buna Cristina,

Din pacate nu am fost cazati pe Skiathos, deci nu ne pe putem permite sa facem recomandari in ceea ce priveste hotelurile.
In schimb, eu as incerca sa ma cazez la o vila din aceea traditionala. Cred ca ar fi o experienta frumoasa.

O zi buna!

Trimiteți un comentariu